WhatsApp
Eskişehir Web Tasarım

Sık Sorulan Sorular

Aracınız MPI (Multi Point Injection - Çok noktadan enjeksiyon) motorlu ise Prins Marka sıralı enjeksiyon sistemi aracınız için uyumludur. Ülkemizde binek araç motorlarının çoğunluğunu bu motor tipi oluşturmakta. Ancak gelişen teknoloji ile birlikte MPI motorlu araçların yerini DI (direct injection - direkt enjeksiyonlu) motorlar almakta. Yakıtın emme manifoldunu kullanmadan direkt yanma odalarına püskürtüldüğü bu sistemler için de en doğru çözümlerden birini Prins sunmaktadır.

Prins VSI "Vapour Sequential Injection - Sıralı Enjeksiyon sistemi" piyasada bulunabilecek en gelişmiş LPG otogaz dönüşüm sistemidir. VSI-LPG sistemiyle aracın benzin veya LPG ile sürüşünde bir fark yoktur. Ancak teknik cihazlarla fark edilebilecek kadar düşük oranda bir performans kaybı gözlenebilir.

Prins'in üniversiteler ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar dahil tüm içten yanmalı motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. Motora veya supaplara zarar veren en önemli etken yanma sırasında ve sonrasındaki hava+yakıt karısımıdır. Karışımın fakir veya zengin olması aracınıza zarar verilmesine neden olur. Özellikle euro5 sınıfı araclarda emisyonlar, dolayısıyla karışım oranı araç için çok kritiktir. Teknolojik olarak araca uyum sağlayamayacak sistemler aracınıza zarar verebilir. Prins, üstün teknolojisi sayesinde benzinle bire bir özelliklerde çalışır. Prins sistemi bulunan tüm motorlarla uyumlu çalışabilen ValveCare dozlama sistemimiz sayesinde LPG ile birlikte ihtiyaç duyulan katkı, basınç altında motora enjekte edilir. Böylece supaplar ve supap yataklarında aşınmanın önemli ölçüde önlenmesi sağlanır.

Autogas Components NV ve Prins işbirliği ile Prins sistemleri için geliştirilen Valve Care sistemi opsiyonel bir üründür. Valve Care katkısı supapları ve supap yataklarını aşırı yıpranmaya karşı korur. Motor yüküne bağlı olarak Valve Care sıvısı enjekte edilir. Motor ömrünü uzatır. CO2 emisyonunu düşürür.Sistemdeki metal parçaların olası oksitlenmelerini önler.Motorun yanma odasındaki birikintileri azaltır. Turbo şarjlı motorlar da dahil olmak üzere her zaman için doğru miktarda katkı enjekte edildiğinden, katkı maddesi tüketimi oldukça ekonomik düzeydedir.

Bosh ve Keihin gibi dünya devi firmaların ürünlerinin Prins kalitesi ve tecrübesi ile birleşmesiyle arıza ışığı sorunu yaşamazsınız.

LPG tüketimi ile benzin tüketimi, kilometre başına litre olarak kıyaslandığında, LPG tüketimi teorik olarak benzin tüketimine göre % 15 - %20 aralığında, daha fazladır. Gerçekte ise LPG’nin hava ile daha iyi karışması ve daha homojen yanmasından dolayı tüketim bu kadar çok artmaz. Mali olarak tasarruf miktarı tamamen benzin ve LPG otogaz fiyatlarına bağlı olarak değişmektedir. (Otogaz Tasarruf Ölçer). Ancak son bir kaç yıla bakıldığında ve benzin LPG Otogaz fiyatları incelendiğinde benzinden otogaza dönüşüm yaptıktan sonra % 35 - % 45 aralığında mali tasarruf sağlandığı görülmektedir.

Direkt enjeksiyonlu araçlar için üretilen otogaz kitleri araca özel olarak üretilmektedir. Aracınıza dönüşüm yapılıp yapılamayacağını net söyleyebilmek için araç motor koduna ve aracınızın Benzin ECU- MED numarasına ihtiyacımız vardır. Bu iki bilgiyi bizimle paylaşmanız halinde sizlere net cevap verilebilecektir.

Motorun orijinal yönetim sistemi ile entegre çalışabilen Prins otogaz kitleri aracınızın özelliklerine göre itina ile seçilir. Aracınız 4 silindirli, turbosu olmayan bir motora sahip ise Prins’in Silverline modeli, aracınız için uygundur. Ayrıca 4,5,6,8 ve 10 silindirli turbosu olan veya olmayan motorlar için Prins VSI2 modelinin seçenekleri ile aracınızı kullanırken sürüş konforunuzdan taviz vermeden tassarruf etmenin keyfini yaşayabilirsiniz. Bu saydıklarımız Direkt enjeksiyonlu olmayan araçlar için geçerliydi. Direkt enjeksiyonlu araçlarınız için Prins VSI-DI piyasada bulunabilecek en gelişmiş LPG otogaz dönüşüm sistemidir.

Garanti süresi, kitin teslim tarihinden başlar ve 2 (iki) yıl veya 100.000 km’dir (hangisi önce dolarsa). Garanti şartları yerine getirildiğinde geçerlidir. Ürün garantisinin devamı için, montaj tarihinden itibaren yılda en az 1 kez aracınızı yetkili bir Prins bayisinde bakım yaptırmanız gereklidir. Yapılan bakımın Prins sistemine işlendine dair evrakları bayiden temin edip saklamanızı önemle rica ederiz.

http://www.esguc.com.tr/bayilerimiz.html

Yukarıdaki linki kullanarak sitemizden sizlere en yakın bayimize başvurabilir ve gerekli desteği alabilrsiniz.

Filtre değişim zamanları 1 yıl veya 20.000 km’dir(hangisi önce dolar ise). Değişim işlemleri yetkili Prins bayilerinde ve orijinal yedek parçalar ile yapılmalıdır.

LPG olarak bilinen Sıvılaştırılmış Petrol Gazı (Liquified Petroleum Gas), bütan ve propan gazlarının karışımıdır. Ham petrol damıtılırken, parçalanması sırasında ya da doğal gaz yataklarından elde edilir. Normal şartlarda LPG renksizdir ve kokusuzdur. Ayrıca yanıcı ve parlayıcı özelliğe sahiptir. Gaz kaçaklarının fark edilmesi için rafineri tarafından özel bileşiklerle kokulandırılmıştır.

1810'de ilk kez İngiltere'de kullanılmaya başlanan LPG ülkemizde ticari olarak; Miks LPG (% 30 propan ve % 70 bütan) ve propan (% 95 ve üzeri saflıkta) olarak piyasaya sürülür.

LPG'nin iki önemli özelliği basınç altında likit halde özel basınçlı kaplar içinde tutulması ve gaz halindeyken havadan ağır olmasıdır.

Günümüzde LPG; evlerde mutfak ve banyolarda; araçlarda, deniz motorlarında, açık havada kullanılan mangal; ısı şemsiyesi gibi ürünlerde kullanılır.

Otogaz sistemleri ortaya ilk çıktığı dönemden bugüne kadar birçok farklı lpg dönüşüm sistemi teknolojisi kullanılmıştır. Fakat bunların arasında uzun bir süre sıralı sistem lpg önemini korumuştur. Karbüratörlü sistemlerden sonra kullanılmaya başlanan bu sistemde özellikle Sıralı Sistem LPG fiyatları ile sektörde yerini korumuştur. Otogaz sistemleri içerisinde kullanılan teknolojiler sırası ile Karbüratörlü LPG Sistemleri, Sıralı Sistem LPG ve Direkt Enjeksiyonlu LPG şeklindedir.

Randevu Talebi